EL TEMA D’AVUI – PROPAGANDA – DUEL

5 junio, 2008

Quan vaig començar el blog, tenia clar que només parlaria dels grups que m’agraden a mi, tot i que confesso que tinc uns gustos per la música força particulars, i segurament més d’un grup seria absolutament desconegut per a molta gent, i està clar que això podia anar en contra de la popularitat del blog, però tampoc és un tema que m’hagi preocupat massa.

La sorpresa és veure com dia a dia, des dels cercadors, arriba gent que busca infomació d’alguns d’aquests grups, que em pensava que només coneixia jo i quatre gats més. Es el cas de Propaganda, de qui quedo realment parat de la gent que en demana informació, del grup, de qualsevol dels seus membres, i que em trenca totalment els esquemes, però em plau de veure que realment tenen tants seguidors que, malgrat el pas del temps, continuen recordant una de les més brillants bandes que ens va donar el tecno, i que, malgrat gravar un sol disc, aquest ha trascendit en el temps, gràcies a temes com aquest fantàstic Duel.

================================================================

Cuando empecé con este blog, tenia claro que sólo hablaría de los grupos que me gustan a mi, pese a que confieso que tengo unos gustos musicales bastante particulares y seguramente más de un grupo sería absolutamente desconocido para mucha gente, y tenía claro que esto podía ir en contra de la popularidad del blog, pero tampoco es un tema que me preocupara demasiado.

La sorpresa es ver como día tras día, desde los buscadores, llega gente que busca información de algunos de estos grupos, que creia que sólo conocía yo y cuatro gatos más. Es el caso de Propaganda, de quienes quedo realmente alucinado de la gente que busca información, sea del grupo, o sea de alguno de sus componentes, lo que me rompe totalmente los esquemas, pero me complace ver que realmente tienen tantos seguidores que, pese al paso del tiempo, continuan recordando a una de las más brillantes bandas que nos dió el tecno, y que, pese a grabar un solo disco, este ha trascendido en el tiempo, gracias a temas como este fantástico Duel.

================================================================

Quand j’ai initié ce blog, je voyais clair que j’allais parler seulement des groupes que j’aime vriement bien, malgré que je sais que mes goûts sont très particuliers et sûrement plus d’un de ces groupes allait être absoulument inconnu pour beaucoup de monde, et j’avais clair que ceci pouvait aller contre la popularité du blog, mais ce n’était pas un thème qui me causait une grande préocupation.

Ce qui est une surprise chaque jour est, voir comme, dès les chercheurs, il y arrive beaucoup de monde qui cherche de l’information sur quelques de ces groupes, que je croyais connaître moi même et quatre amis plus. C’est le cas de Propaganda, de qui je suis vraiement surpris de la quantité de personnes qui en cherchent information, soit du groupe, soit de quelqu’un de leurs components, mais je suis espécialement content de voir que, malgré le pas du temps, le souvenir d’une des plus brillantes bandes du tecno reste dans l’air, et que, malgré avoir enrégistré un seul disque, celui à resté dans le temps, grace à des thèmes comme ce fantastique Duel.  

Eye to eye stand winners and losers
Hurt by envy, cut by greed
Face to face with their own disillusion
The scars of old romances still on their cheeks

And when blow by blow the passion dies sweet little death
Just have been lies the memories of gone by time
Would still recall the lie

The first cut won’t hurt at all
The second only makes you wonder
The third will have you on your knees
You start bleeding I start screaming

It’s too late the decision is made by fate
Time to prove what forever should last
Whose feelings are so true as to stand the test
Whose demands are so strong as to parry all attempts

And when blow by blow the passion dies sweet little death
Just have been lies the memories of gone by time
Would still recall the lie

The first cut won’t hurt at all
The second only makes you wonder
The third will have you on your knees
You start bleeding I start screaming

The first cut won’t hurt at all
The second only makes you wonder
The third will have you on your knees
You start bleeding I start screaming

The first cut won’t hurt at all
The second only makes you wonder
The third will have you on your knees
You start bleeding I start screaming

The first cut won’t hurt at all
The second only makes you wonder
The third will leave you on your knees
You start bleeding I start screaming

3 Responses to “EL TEMA D’AVUI – PROPAGANDA – DUEL”

  1. Pere Says:

    Hola Josep Maria,
    Ves per on que busco informació de Propaganda i em trobo la teva pàgina en català. Genial!
    T’escric perquè fa molts anys vaig gravar de la ràdio, en cassette és clar, un disc de propaganda on
    sortia una versió de Duel increïble. La solista feia
    una sèrie de crits impressionants. N’has sentit a parlar? Saps com trobar-ho?
    Una abraçada,
    Pere

  2. jmcorbalan Says:

    Hola Pere, benvingut al blog, espero que hi entris sovint i vagis trobant altres grups que t’agradin.

    Respecte a la consulta que em fas, no conec aquesta versió maxi, però dels temes principals se’n van fer moltes versions, ja que en aquella época la música disco estava al seu moment àlgid.

    Jo tinc el primer disc del grup, A Secret Wish, i posteriorment uns mesos després, aprofitant l’èxit del primer en van treure un amb els mateixos temes remesclats que es diu Whisful Thinking.

    La veritat és que el vaig escoltar un parell de vegades i no em va acabar de convèncer, em quedo amb els originals, i el tinc per allà casa tirat.

    El problema és que només el tinc en disc, i no puc mirar si aquesta versió que em dius hi és.

    Suposo que serà difícil trobar avui dia aquest disc, però si vols provar-ho a Barcelona, carrer Tallers hi ha vàries botigues especialitzades que gairebé et poden trobar tot el que sigui encara local.litzable.

    Sort.

  3. Pere Says:

    Moltes gràcies per la informació Josep Maria.
    M’encanta el teu blog. Ben segur que el visitaré tot sovint. No deixis d’actualitzar-lo.

Responder

